HTML

Műkereskedelem és művészet

Segítünk eligazodni a galériák világában. Műkereskedelem, műgyűjtés haladóknak. Ki kicsoda és mennyiért. Klasszikus modern vagy kortárs? Honnan? Kitől?

Online olvasók

Oldalmegtekintés

Friss topikok

Címkék

Glenn Brown kiállítás a Ludwig Múzeumban

creo 2010.02.07. 20:57

Budapest, a Ludwig Múzeumban megrendezett Glenn Brown kiállítással felkerült a kortárs képzőművészet világtérképére. Rögtön elmagyarázom, hogy miért.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ludwig Múzeum. (LUMU)- Budapest

 

Glenn Brown (Hexam,1966- ) a Young British Artists (yBa) néven elhíresült fiatal brit művészgeneráció tagja, mely a Damian Hirst által 1988-ban rendezett, ma már mitikusnak számító Freeze kiállítás kapcsán került reflektorfénybe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Glenn Brown a csoport több tagjához hasonlóan a Goldsmiths College-ban végzett, és társaival ismét a művészeti érdeklődés középpontjába állította a brit művészetet. Sensation című kiállításuk (1997) diadalmasan körbeutazta a fél világot, bár úgy talán már érthetőbb, ha megtudjuk, hogy a híres médiamágnás és gyűjtő Charles Saatchi volt a művek tulajdonosa és a kiállítás kurátora is egyben.

A Ludwig Múzeum kiállítása Glenn Brown munkásságának első átfogó bemutatója: a Tate Liverpool és a torinói Fondazione Sandretto Re Rebaudengóval való együttműködés eredményeként jött létre. A budapesti kiállítás anyaga néhány kivételtől eltekintve megegyezik a korábban megrendezett liverpooli és torinói kiállításokéval. Neves magángyűjtők és híres galériák, mint pl. a Gagosian Gallery adták kölcsön bemutatásra féltve őrzött kincseiket Budapestnek. 

Hogy miért féltve őrzött kincsek ezek? Mivel Charles Saatchi titkárát nem értem el, böngészgettem a neten. Aránylag gyenge, 95'ben készült, kis méretű (53×61cm olaj) képét 400-500e $-ért kinálták a piacon.  Gyengébbek kedvéért 80-90M HUF -ról beszélünk. Mondom, gyenge volt a kép !

Glenn Brown művészetének elsődleges forrása meglepő módon a reprodukció. Albumokból, vagy az internetről gyűjtött képeket használ. A művészettörténet kanonizált alkotóitól (Rembrandt, Fragonard, Dali) éppúgy merít, mint kevésbé ismert 19. századi festőktől (John Martin, Székely Bertalan) vagy akár sci-fi könyvek illusztrátoraitól (Chris Foss, Adolf Schaller vagy Tony Roberts).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Expresszionista ecsetvonásokat imitál, például Willem de Kooning, Karel Appel vagy Frank Auerbach festményeit, de a végeredmény nem az eredeti képnek, hanem a reprodukciójának hiperrealista másolata.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tükörsima felületű képei a régi mesterek szemfényvesztő trükkjeit, a trompe l'oeil technikáját idézik. Aprólékos kézimunkával megfestett vásznai akár hatalmasra nagyított reprodukciónak is tünhetnek, újabb festményein ugyanakkor megfigyelhetők a számítógépes képfeldolgozó programok effektjei is.

 Forrás: LUMU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fantasztikus festői tudás, nagyszerű kiállítás, kötelező megnézni !

 

Címkék: kiállítás kortárs lumu glennbrown

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://akvarell.blog.hu/api/trackback/id/tr831737571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

creo · http://akvarell.blog.hu 2010.02.11. 13:00:19

Az olvasóimnak üzenem, (akik mobilon hívogatnak) hogy nem értem, miért kéne moderálnom "2001"-et. Ez az ő véleménye.
Szerinte rendjén van ma Magyarországon, hogy akinek galériája vagy aukciósháza van, annak egyből joga van hamis képeket piacra dobni. Akinek pedig nincs galériája, az ne pofázzon bele a nagyok dolgába.

Megjegyzem, én ott voltam a Glenn Brown megnyitón, de magyar galériást vagy aukciósház tulajdonost nem láttam.

liege 2010.02.11. 13:55:41

@2001: Csak úgy fröcsög belőled a rosszindulat !
Az irigység , netán a féltékenység beszél belőled?Kellemetlen egy ember lehetsz!
Miért nem olvasol más blogot, ha ez ennyire irritál?
"Álnév mögé bújva" kritizálni, " apostolként eljövendő igazság pillanatáról " prédikálni , "piszkoskodni " 2001 néven ?
Bizonyára ismered a mondást.
Más szemében a szálkát, sajátodban a gerendát...... :-)

antitaxis 2010.02.11. 17:07:01

Ahogyan én tudom, a netikettben a csupa nagybetűs írás az ordítást jelenti. Hát, ennyi epétől megszabadulni tényleg csak ordibálva lehet. Én akkor most nagy csendben annyit mondanék, hogy mindenkit támogatok abban a törekvésében, hogy együtt tegyünk valamit az iszonyú méreteket öltött hamisítási dömping ellen. Ez mindenkienke érdeke. Érdeke elsősorban a vásárlóknak, hiszen nem kis pénzt áldoznak ilyenkor, és másodpercek alatt válik semmivé ez az áldozatuk. Érdeke persze a tisztességes műkereskedőnek is, hiszen tevékenységéhez nagyfokú bizalomra, munkával megteremtett nimbuszra is szüksége van.
De mindenek előtt: a művésznek a legnagyobb a kára, pláne ha már nem is él! Ezt a presztizsvesztést senkinek nincs joga előidézni, ráerősíteni.
Ha (creo) ez ellen bármit tesz, bírja együttműködésemet.
NE ORDIBÁLJ!

liege 2010.02.12. 09:59:58

@2001: Ellent mondasz magadnak barátom ! A nem kellőképpen művelt vásárlók ezek szerint nem bízhatnak a nagyobb galériák aukciós kínálatának eredetiségében ? Azt feltételezed az aukciós házak, galériák kereskedői mögött olyan tudás, tapasztalat áll, ami kizárja a hamis képek előfordulását az aukciókon ? Akkor miért kell művelni magát egy vevőnek a "hamisítás elleni legbiztosabb védelemként" ? Érdekes ellentmondás !

creo · http://akvarell.blog.hu 2010.02.12. 11:32:39

Kimoderáltam 2001-et.
Ebben a blogban nincs helye a mocskolódásnak.