Magányos cédrus, 1907
194×248 cm olaj, vászon Jelzés nélkül
"A magyar festészet történetében talán Csontváry Kosztka Tivadar az a művész, akivel kapcsolatban az elmúlt évtizedekben a legtöbbször merült fel Van Gogh neve. Sorsának, testi és lelki karakterének számos vonása jó alapot adott az összehasonlításra. Azonos évben születtek, mindketten gyakorlatilag autodidakták voltak, akik más polgári hivatás felől sodródtak a művészet felé. Mint Csontváry néhány kortárs méltatója megjegyezte, még külsőleg is hasonlítottak egymásra. A két festői viág több ponton, több értelmezési síkon is találkozik. Közös bennük a természet jelenségeinek, a látható tárgynak, a színnek és a formának szimbolikus értelmezése, az egyes műveken átsugárzó mágikus világszemlélet, s a festészet folyamatát szinte szakralizáló, prófétai hit."
Az idézet Molnos Péter frissen megjelent könyvéből származik, és kedvcsinálónak szántam.
Római híd Mosztárban, 1903
92×185 cm olaj, vászon Jelzés nélkül
"Csontváry műveinek ereje ma is megfejthetetlen: képeslapok ihlette festményeinek felszínén át a menyország fénye ragyog" -Molnos
Baalbek, 1906
385×714 cm olaj, vászon Jelzés nélkül
A jajcei vízesés, 1903
97×149 cm olaj, vászon Jelzés nélkül
Tengerparti sétalovaglás, 1909
72×171,5 cm olaj, vászon Jelzés nélkül
" Ez a könyv Csontváry lenyűgöző művészete mellett annak az embernek is emléket állít, akinek felbecsülhetetlen szerepe nélkül ma Csontváry neve nem jelentene többet néhány mulatságos anekdota hóbortos főhősénél és egy-egy kallódó festmény titogzatos alkotójánál. Nem felejthetjük el: Gerlóczy Gedeon egyike azoknak, akik a 20. század során a legtöbbet tették a magyar művészetért."
Tetszett Molnos Péter befejező gondolata is. Ezúton(napúton) is gratulálok neki a könyvhöz.